MOON NIGHT

- Armada, det är en sak jag vill säga dig.
- Vad är det Jesper, frågade jag. Han kollade på mig men en blick som skrämde mig.
- Armada jag, stammade han. Han kollade ner i marken, men så kollade han upp igen med iskalla ögon. - Jag älskar dig inte längre. Jag stod fast frusen i marken, mitt hjärta frös till is. - Vad säger du Jesper.  
- Du vet fan vad jag säger, jag älskar dig inte längre! Men på något sätt kommer jag att gilla dig. Jag ville slå till Jesper och fråga vad han pratade om, men jag kunde inte röra mig. minuterna började gå och Jesper där med. - Jag är ledsen, viskade han och sen var han borta. Jag stod kvar i flera minuter och stirrade ut i ingen ting. Men sen föll jag ihop, tårarna bara välde upp. Att den man älskade mest bara sticker i väg. Han lämnade mig kvar i mörkret, han var ljuset i mitt liv. Han skulle aldrig älska mig igen. Regnet började falla ner för himmelen och träffade mig i ansiktet. Himmelen kanske också grät, kanske var det också arg på honom. jag låg kvar en oändlig stund på marken.
- ARMADA!?

Jag kollade mig om kring, men såg inget. Men rösterna kom närmare och närmare, jag kunde börja höra vilka det var. Det var kompisarna som letade efter mig. - Här är jag.
De kom fram till mig och kramade om mig.
- åå vi är så ledsna att det slutade så här, sa Amy. De andra mumlade instämmande, tårarna kom upp igen.  - Hur kunde han? Han sa att jag var hans livs KÄRLEK! Jag ÄLSKADE han verkligen. - Vi vet, sa Jessi och la en lugnande hand på min axel. - Han var bara ivägen för dig, sa Sora. Jag kollade upp på mina kompisar och tårarna kom på som nyt.

- åå jag är så ledsen, att jag var så dum mot er. Jag skulle aldrig försvara honom, ni hade rätt jag skulle aldrig lita på honom. De hjälpte mig upp. Vi sprang tillbaka till våra hem, det tog vara 2 sekunder. Huset var dödt, jag gick in i köket och hittade en lapp.

Hej gumman, Vi är hos mormor hela veckan.
Puss mamma <3.

Jag suckade och gick upp till mitt rum, där tog jag på mig en Stor grå t-shirt och stora shorts. I köket visste jag att vi hade choklad, tog det och satte mig i tv rummet. Men jag var irreterad, alla kanaler handlade om kärlek och det skadade mitt hjärta. Men plötsligt knakade på dörren, jag flög upp ur soffan och han tänka många saker. Tänk om det var Jesper som ångrade sig, tänk om man han sa att han älskade mig. Att bara han skämtas, jag stannade precis innan dörren och samlade mig. jag öppnade dörren, men det var inte den jag trode utan.....




haha, mer får ni inte veta. senare kanske, men skriv snälla vad ni tycker.

XOXO KÄMPE


Kommentarer
Postat av: Amanda M

du kanske borde göra texten lite ljusare så att man kan läsa den lättare.. bara ett tips..

2009-03-29 @ 11:12:44
URL: http://maarkgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0